Нелсон Родригес, бразилски журналист и новелист

Нелсон Родригес, бразилски журналист и новелист:

Във футбола най-големият слепец е този, който вижда само топката.

четвъртък, 7 октомври 2010 г.

Всичко, без бундеслигата

22 април 1986 г. Резултатът в мача между Вердер и Байерн е 0:0. Михаел Кутцоп се засилва да изпълни дузпа. Ако вкара, шампион ще бъде Вердер. Обаче той уцелва дясната греда и е принуден до днес да слуша заядливи подмятания.

Изображение

"Съдбата може да бъде много жестока: Вкарвал съм над 40 дузпи в първа и втора дивизия, но единственият ми пропуск продължава да ме преследва. Много хора твърдят, че ако не беше онази невкарана дузпа срещу Байерн, днес никой нямаше да си спомня за мен. Нямам представа, дали това наистина щеше да бъде така.

Важното е, че и сега мога да чуя звука от удара на топката в гредата. Ако беше влязла, баварците нямаше как да ни настигнат повече. Джони Отен по-късно каза на шега, че така съм го принудил да си купи собствено жилище...

Кой знае дали някога изобщо ще има такава подобна ситуация, както преди 33. кръг на сезон 1985/86: Преди домакинството ни на мюнхенците имахме преднина от 2 точки, а тогава още важеше правилото за 2 точки при победа. До 88. минута резултатът беше 0:0 и тогава Руди Фьолер проби от дясно. Той опита да центрира и топката удари Сьорен Лерби. Руди каза след мача, че дузпа не е имало. Обаче съдията Фолкер Рот видя игра с ръка и свири. Малко след това топката изчезна, понеже помощник-треньорът на Байерн Егон Кордес я изрита нанякъде от яд. А пък нямаше резервна топка. Говори се, че са изминали цели 15 минути докато топката се намери и се постави на точката за изпълнение на дузпа, но не знам дали това наистина е така. На мен ми се стори като цяла вечност. Може би имах прекалено много време за размисъл. Играчите на Байерн направиха обичайните трикове, те ми казаха някои "мили" неща в ухото и ме понастъпаха по крака, но това е част от играта.

Най-накрая топката е поставена. Бавно се затичах, след това забавих ход и пратих Жан-Мари Пфаф в грешния ъгъл. Направих почти всичко така, както трябва, но за съжаление само почти: греда. Какво се случи след това, не мога да кажа точно. Беше като изрязана филмова лента. Още си спомням, че Бруно Пеци ме прати напред при халфовете и вместо мен започна да пази Дитер Хьонес. Вероятно Бруно си помисли, че там мога да направя по-малко поразии, защото не бях на себе си.

След мача Руди и тогавашната му съпруга дойдоха у нас. Разочаровани пихме по бира, а Ангела направи нещо за ядене. Но не хапнах нито залък, толкова ужасно се чувствах. Всъщност след срещата все още имахме всички шансове, защото в Щутгарт просто трябваше да измъкнем поне точка. Обаче аз можех да реша всичко предварително, а сега имах някакво лошо предчувствие. И опасенията ми се сбъднаха - последната среща в Щутгарт беше загубена с 1:2. Байерн биха Гладбах с 6:0 и поради по-добрата си голова разлика станаха шампиони. Към мен тогава нямаше обвинения - нито от треньора, нито от съиграчите, нито от феновете. "Михаел, Вие се радвате на пълното ми доверие", каза ми Ото Рехагел. "Ако има дузпа, пак Вие ще я биете." Както и се получи през следващия сезон.

След последния мач Ото Рехагел накъса договора ми - за забавление. Последва пътуване около света с Вердер. Почувствах се по-добре, понеже имах усещането, че съм попаднал в някаква дупка. Като се върнах няколко забавни фенове на Байерн ме бяха решили да ме дразнят, защото постоянно ми звъняха по телефона, за да ми благодарят за пропуснатата дузпа. Смених си номера. През 1988 г. все пак станах шампион с Вердер, а Руди Фьолер вече играеше в Рома. "Спечелих всичко, само не и германското първенство, а това - заради теб", налагаше ми се от време на време да слушам това от него. Тогава, когато изпиеше една-две бири. Разбира се, Руди не говори сериозно, това е шега между приятели. Просто тази дузпа е част от неговата и от моята кариера."

Изображение

Състави:
Вердер Бремен: Дитер Бурденски, Бруно Пецай, Михаел Кутцоп, Ясухико Окудера, Джони Отен, Томас Шааф, Норберт Майер (77. Руди Фьолер), Мирко Вотава, Томас Волтер, Манфред Бургсмюлер, Франк Нойбарт. Треньор: Ото Рехагел

Байерн Мюнхен: Жан-Мари Пфаф, Норберт Едер, Ханс Пфлюглер, Клаус Аугенталер, Лотар Матеус, Норберт Нахтвай, Сьорен Лерби, Райнхолд Мати, Дитер Хьонес, Михаел Румениге, Роланд Волфарт. Треньор: Удо Латек

Статистика:
без голове

Най-интересно положение: Кутцоп пропуска дузпа (89.) - удря греда
Жълти картони: Пацай - Аугенталер, Румениге
Съдия: Фолкер Рот
Зрители: 40 800
Стадион: Везерщадион Бремен
Дата: 22 април 1986
Турнир: Бундеслига (33. кръг)

Кадри от срещата:

Няма коментари:

Публикуване на коментар